Wim Van Achter, manager ds. sportów motorowych Dunlop, opisuje sukces i osiągi ogumienia w wyścigach TT – Zwycięstwa w klasach Superbike, Superstock i SuperSport oraz najszybsze wyniki ogólne w wyścigach Senior TT potwierdzają osiągi Dunlopa. D213 GP Pro jest teraz wielokrotnie nagradzaną oponą TT w klasach drogowych, a nasz najnowszy produkt KR108 slick z krótkim czasem nagrzewania dał kierowcom pewność, że ustanowią nowe rekordy okrążenia.

Hickman, jadąc Smiths Racing BMW, wygrał wyścigi Superstock TT i Superbike, natomiast w klasie Supersport zwyciężył Smiths Racing Triumph na Trooper Beer.

Hickman planował zwyciężyć po raz czwarty w Senior TT, ale z powodu problemu mechanicznego spadł na drugie miejsce. Nadając tempo na najnowszej oponie Dunlop typu slick, Hickman zapewnił sobie wiodącą pozycję i ustanowił najszybszy czas okrążenia 16:51.495 (214.8km/h), ale problemy techniczne sprawiły, że musiał zadowolić się drugim miejscem. Kolega z zespołu Dunlop Conor Cummins, jadący na Honda/Milenco by Padgett, ukończył wyścig na trzecim miejscu.

Peter Hickman tak opisał Senior TT – Zespół wykonał fantastyczną robotę i zrobił wszystko, co w jego mocy, aby motocykl był dla nas odpowiedni. Poradził sobie z czterema okrążeniami, jednak nie do końca sprostał sześciu, mimo to nadal jesteśmy na podium. Za nami absolutnie niewiarygodny wyścig TT, a udany hat-trick i zwycięstwo w klasie Supersport to coś, co starałem się zdobyć już od jakiegoś czasu. Ponadto wciąż jesteśmy na podium w wyścigu Senior, więc nie jest źle.

Możliwość wykorzystania wprowadzonej niedawno na rynek opony D213 GP Pro w klasie Superstock i Superbike pozwoliła Hickmanowi ustanowić imponującą średnią prędkość okrążenia, wynoszącą 208 km/h w trzech zwycięskich wyścigach.

D213 GP Pro została opracowana, aby dać motocyklistom poczucie pewności przy dużych prędkościach i silnym hamowaniu. Wyróżniający się przełomowy wzór bieżnika w kształcie płetwy zapewnia szybsze czasy nagrzewania, dając zawodnikom wysokie osiągi od samego początku.

Lee Johnston, jadąc na Ashcourt Racing Yamaha, odniósł pierwsze zwycięstwo na Isle of Man TT w pierwszym wyścigu tygodnia w klasie Supersport. Johnston tak skomentował swój sukces – To niewiarygodne uczucie. Niewielu ludzi na świecie tego doświadcza, a ja jestem jednym z nich.

Dunlop po raz kolejny zdominował wyścig TT zero. Zwyciężył Michael Rutter, a John McGuinness zajął drugie miejsce. Inżynier Dunlop John Higgins wyjaśnił oddziaływanie motocykla TT zero Bathams Mugen na opony Dunlop:

Nastawy dla TT zero są trochę inne niż w pozostałych wyścigach, które odbywają się w ciągu tygodnia. Ze względu na zwiększoną masę motocykli elektrycznych, konfiguracja ta wymagała zmiany ciśnienia w oponach. Ponieważ jest to wyścig jednokrotnego okrążenia, zawodnicy wybierają bardziej miękkie ogumienie mieszane, pozwalające na lepsze osiągi podczas jednego okrążenia na torze. Tak postąpił Michael Rutter, który ustanowił najszybsze okrążenie na Bathams Mugen na slickach Dunlop.

Klasa TT zero dla motocykli elektrycznych po raz pierwszy została wprowadzona do TT w 2010 roku. Zawodnicy mają do pokonania jedno okrążenie. Demonstrując tempo rozwoju technologii elektrycznej, motocykle osiągały prędkość ponad 280 km/h – wyższą niż zawodnicy Supersport.

Z dwunastoma miejscami na podium i pięcioma zwycięstwami w wyścigu w 2019 roku, Dunlop pozostaje najbardziej utytułowanym dostawcą opon dla wyścigów Isle Man TT.

Źródło: Dunlop