Tym przyszłościowym rozwiązaniem BMW Motorrad, jako lider innowacji technicznych w dziedzinie motocykli, w żadnym wypadku nie zmierza do całkowicie automatycznego motocykla. Technologia, która leży u jego podstaw, ma służyć jako platforma rozwoju przyszłych systemów i funkcji, które uczynią jazdę motocyklem jeszcze bezpieczniejszą i wygodniejszą. Prototyp ten pozwoli zdobyć dodatkową wiedzę na temat dynamiki jazdy, aby móc wcześnie wykrywać niebezpieczne sytuacje i wspierać kierowcę odpowiednimi systemami bezpieczeństwa, na przykład podczas skręcania na skrzyżowaniach lub nagłego hamowania.

BMW Motorrad zaprezentowało również inne ekscytujące projekty technologiczne, np. jasno świecące reflektory – od świateł zakrętowych po reflektory laserowe – jak również rama motocykla wyprodukowana w całości w procesie druku 3D, w tym również wahacz tylny. Podobnie jak w przypadku rozwoju motocykli autonomicznych również tutaj BMW Motorrad wykorzystuje synergię z BMW – ten proces wytwarzania addytywnego stosowany jest już w produkcji seryjnej różnych modeli BMW. Zaletą druku 3D jest całkowita swoboda projektowania elementów, których nie można wyprodukować w inny sposób.

Innowacyjne komponenty układu jezdnego, takie jak rama, wahacz i koła, wykonane są z lekkiego, a jednocześnie wysokowytrzymałego karbonu – produkowanego już przemysłowo w BMW HP4 RACE – co jest kolejnym dowodem kompetencji technicznych i doskonałości BMW Motorrad w tej dziedzinie. Dążąc do maksymalnej innowacyjności i najwyższej możliwej jakości, również w tym zakresie BMW Motorrad ściśle współpracuje z BMW, gdzie materiał ten jest od dawna stosowany w produkcji seryjnej.

Źródło: BMW