Nowy sezon jest początkiem walki Dunlop o kolejny, dwunasty tytuł mistrzowski w ostatnich piętnastu latach. Barwy Dunlop będą dalej reprezentować Suzuki Endurance Racing Team i Honda Endurance Racing Team. Na współpracę z brytyjską marką zdecydował się również Maco Racing jako zespół partnerski. Podobną decyzję podjął też były zespół klasy Superstock #333 Team Yamaha Viltaïs, który w tym sezonie startuje w mistrzostwach EWC.

W ubiegłym sezonie Dunlop zdobył pierwsze, drugie i trzecie miejsce w klasie Długodystansowego Pucharu Świata. Brytyjski producent opon liczy, że w nowym cyklu wyścigów uda mu się również powtórzyć ten sukces. Webike Tati Team Trickstar, jadący motocyklem #4, walczy o utrzymanie tytułu konkurując z ubiegłorocznym zdobywcą drugiego miejsca – Junior Team Le Mans Sud Suzuki, który również ściga się na oponach Dunlop. Walkę o kolejne zwycięstwa w wyścigach i poprawę ubiegłorocznej trzeciej pozycji zapowiada Moto Ain.

O triumf w barwach Dunlop powalczy też Wójcik Racing Team, który w najbliższym wyścigu jako jedyny zespół wystawi aż dwa motocykle. Za sterami pierwszego, 200-konnej Yamahy R1 z numerem 77, zasiądą doświadczeni, wielokrotni mistrzowie Polski – Paweł i Marek Szkopkowie oraz Paweł Górka. Oni powalczą o podium w klasie w klasie FIM EWC. Drugi motocykl z numerem 777 poprowadzą największe młode gwiazdy polskich wyścigów – zaledwie 18-letni Kamil Krzemień, który będzie najmłodszym zawodnikiem w stawce MŚ, doświadczony Adrian Pasek, który dwa tygodnie temu wygrał wyścig Pucharu Europy Superstock 1000 na austriackim torze Red Bull Ring oraz były zawodnik Pucharu Europy Juniorów, Artur Wielebski, który w tym roku wrócił na tor w barwach Wójcik Racing Teamu. Juniorski team stoczy walkę w klasie Superstock. W najbliższy weekend rezerwowym w polskim zespole będzie utytułowany Austriak Philipp Steinmayr.

– Trzymamy kciuki za chłopaków z Wójcik Racing Team. Niech ten wyścig będzie wspaniałym początkiem nowego sezonu. Będziemy wspierać naszych zawodników w drodze po upragnione tytuły – komentuje Aleksandra Sobotka, menadżer ds. opon motocyklowych w Goodyear Dunlop Tires Polska.

34 z 59 zespołów startujących w Bol d’Or wybrało opony Dunlop. Co ciekawe, w tym roku zniesiono ograniczenia dotyczące opon. Wynika to z faktu, że tor ma nową, bardziej szorstką nawierzchnię i nieco zmodyfikowaną konstrukcję w porównaniu z ubiegłoroczną rundą Le Castellet. Jednak to nie problem dla ogumienia Dunlop. Podczas testów zespoły partnerskie wypowiadały się pozytywnie o zachowaniu nowych opon na przód i tył, które uzyskiwały dobre czasy okrążeń, wysoką przyczepność i kierowalność, zachowując przy tym trwałość.

Strategie doboru opon na Bol d’Or

Zespoły prywatne będą wykorzystywać dwie różne mieszanki opony przedniej 120/70 R17 KR106 (średnią/twardą oraz twardą) oraz jedną z czterech mieszanek na tylną oponę 205/60 R17 KR108 (miękką, średnią, średnią/twardą oraz twardą). Zespoły fabryczne będą miały do wyboru dwie mieszanki na przód i pięć na tył. W tym sezonie zespoły EWC prawdopodobnie zdecydują się na podwójne przebiegi na przedniej oponie i pojedyncze na tylnej, zaś ekipy Superstock (tutaj zmiana koła trwa dłużej) będą wykonywać po cztery do sześciu przebiegów na oponach przednich i dwa do trzech na oponach tylnych. Jednak wobec braku ograniczeń na Bol d’Or, zespoły EWC prawdopodobnie wybiorą pojedyncze przebiegi na przednich i tylnych oponach.

Nowością w 2018 roku jest przyznawanie punktów pięciu najwyższym pozycjom w kwalifikacji, aby podnieść znaczenie pozycji na starcie. Dunlop będzie współpracował z zespołami przez cały sezon by zmaksymalizować potencjał zdobywania punktów.

Puchar Niezależnych Dunlop

27 zespołów zarejestrowanych w wyścigu Bol d’Or występuje również w Pucharze Niezależnych Dunlop – konkurencji dla zespołów prywatnych. Każda runda jest premiowana nagrodami pieniężnymi, które mają pomóc prywatnym zespołom startującym w Mistrzostwach Świata.

Najciekawsze akcje z Pucharu Niezależnych Dunlop w sezonie 2017/2018 można obejrzeć na nagraniu dostępnym na stronie https://youtu.be/98kzGC5GowA.

Wyścig Bol d’Or rozpocznie się w sobotę 15 września o godz. 15.00. Pełna lista startujących jest dostępna na stronie https://www.fimewc.com/.

Dunlop jest jednym z wiodących producentów opon klasy high performance, odnoszącym ogromne sukcesy w dziedzinie sportów motorowych. Marka jest partnerem technicznym zespołów Suzuki Endurance Race Team, Honda Racing  i GMT94 Yamaha w wyścigach Endurance, zespołów Kawasaki i Team HRC w wyścigach MXGP oraz oficjalnym dostawcą opon dla Mistrzostw Świata FIM w wyścigach klasy Moto2 i Moto3, oraz odnoszącą największe sukcesy marką oponiarską w wyścigach Isle of Man TT. Idąc za nieustającym pragnieniem podnoszenia przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje motocyklistom dynamikę oraz wytrzymałość, jakie daje się uzyskać tylko dzięki najnowszym technologiom oponiarskim. Opony Dunlop montowane są jako standardowe wyposażenie w takich markach, jak Aprilia, Benelli, Harley Davidson, Honda, Husqvarna, Kawasaki, KTM, Moto Guzzi, MV Agusta, Piaggio, Suzuki, Triumph i Yamaha. Więcej informacji na Dunlop można znaleźć na stronie www.dunlop.eu Twiterze @DunlopMoto.oraz na Instagramie @dunlopmotopolska Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Firma zatrudnia 64 000 osób i wytwarza swoje wyroby w 48 zakładach w 22 krajach na świecie. Posiada dwa Centra Innowacji w Akron, w stanie Ohio i Colmar-Berg, w Luksemburgu, które dostarczają najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie produktów i usług, będących wyznacznikiem standardów i technologii w przemyśle. Więcej informacji na temat Goodyear i produktów firmy znajduje się na stronie www.goodyear.com/corporate_emea. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.

Źródło: Biuro Prasowe Goodyear