Sektor sportowych roadsterów retro, na który składają się tak różnorodne maszyny jak BMW R NineT, Yamaha XSR i Kawasaki Z900RS, podbił wyobraźnię użytkowników, którzy szukają połączenia współczesnych osiągów z zabytkowym wyglądem. Brytyjska marka zaprezentuje swój najnowszy produkt w wyścigu Classic TT, który rozpocznie się 17 sierpnia na Wyspie Man.

Motocykliści z segmentu retro zyskają szerszy wybór. Zwolennicy współczesnego designu mają do dyspozycji Dunlop RoadSmart III do jazdy turystycznej lub najnowszą SportSmart TT do okazjonalnej jazdy po torach. Z myślą o coraz liczniejszej rzeszy użytkowników poszukujących autentycznego wyglądu, który odpowiadałby wizerunkowi ich maszyn, powstała Dunlop TT100GP Radial.

Nowy produkt brytyjskiej marki czerpie inspirację z jednej z największych aren wyścigowych. Dunlop jest najbardziej utytułowaną oponą w historii Isle of Man TT, z większą liczbą wygranych niż jakikolwiek inny producent opon w wyścigach 2019.

Właśnie mija 50 lat od przełomowego roku dla Dunlopa. Malcolm Uphill pojechał wtedy swoim fabrycznym Triumphem Bonneville na oponach Dunlop K81 po zwycięstwo, uzyskując najwyższą prędkość okrążenia – 100,37 mili na godzinę. Po raz pierwszy opona produkcyjna została użyta do przełamania "stówki" na górskim torze o długości 37,7 mili (60,6 km), a Dunlop zmienił nazwę K81 na TT100, aby upamiętnić to osiągnięcie. Od tego czasu TT100 pozostaje w produkcji, podkreślając zaangażowanie marki w dostarczanie ogumienia dla właścicieli klasycznych motocykli.

Nowoczesna technologia w znanym stylu

Dunlop TT100 GP Radial łączy w sobie wygląd opony TT100 (z klasycznym wzorem bieżnika) z technologią, która jest zdolna wykorzystać sportowe osiągi nowoczesnego motocykla retro.

Wzór bieżnika został nieznacznie zmieniony w celu poprawy sztywności i precyzji na zakrętach, natomiast duże zmiany zachodzą pod bieżnikiem. Radialna struktura karkasu daje duże poczucie pewności siebie.

Przednia opona ma współczesną konstrukcję, która ułatwia prowadzenie motocykla, co jest ważne podczas jazdy w mieście, charakteryzującej się częstym przyspieszaniem i hamowaniem. Dunlop skoncentrował się na tym, aby nowa opona zapewniała reaktywność potrzebną przy prędkościach miejskich.

Opona tylna posiada konstrukcję bezszwowego opasania (Jointless Belt), opracowaną przez inżynierów firmy. Eliminuje ona nakładanie się opasań, co przekłada się na płynniejsze prowadzenie i bardziej stabilną powierzchnię styku z nawierzchnią. Technologia ta wywodzi się z najnowszych, hypersportowych opon brytyjskiego producenta, co jest właściwym rozwiązaniem, ponieważ wiele współczesnych, sportowych motocykli retro ma takie same silniki i zawieszenie jak ich nowoczesne odpowiedniki i wymagają takich samych osiągów ogumienia.

Ukryta w retro wzorze bieżnika mieszanka daje współczesne osiągi. Krzemionka w składzie gumy poprawia zachowanie w niższych temperaturach, umożliwiając lepszy kontakt opony z nawierzchnią drogi, co zwiększa przyczepność motocykla i pewność kierowcy. Krzemionka w połączeniu z nowoczesnym polimerem Dunlopa przyczynia się również do podwyższenia trwałości.

Luca Davide Andreoni, dyrektor ds. marketingu w Dunlop Motorcycle Europe, powiedział – Połączyliśmy szereg najnowszych innowacji Dunlopa z jednym z naszych najbardziej charakterystycznych wzorów bieżnika. Bez względu na to, czy klienci są właścicielami klasycznego motocykla, który został dostrojony do współczesnego poziomu osiągów, czy też nowej maszyny sportowej w stylu retro, Dunlop TT100 GP Radial nada autentyczny wygląd, zapewniając współczesną technologię.

Linia produktów Dunlop TT100 GP obejmuje teraz dwa rozmiary na przód i cztery na tył dla ponad 60 różnych modeli motocykli 16 różnych producentów.

Źródło: Dunlop