Standardowe ogumienie RoadSmart III może poprawić właściwości prowadzenia nawet bardzo ciężkich motocykli turystycznych poprzez poprawę zwinności. RoadSmart III triumfowała w ogólnym teście opon czasopisma Motorrad Sport Touring, zorganizowanym w 2018 roku. Redaktorzy wiodącego  niemieckiego czasopisma stwierdzili, że „w zakrętach ogumienie Dunlop prowadzi się na najwyższym poziomie”.

Brytyjska marka postawiła sobie za cel ulepszenie opony RoadSmart III dla crossoverów i motocykli turystycznych, w myśl swoje filozofii, polegającej na projektowaniu ogumienia dobranego do potrzeb różnych motocyklistów. Segment Sport Touring poszerza się, a lekkie modele tej klasy pasują również do kategorii hypersport. Z kolei większe motocykle turystyczne znajdują podobieństwa z motocyklami przeznaczonymi do długich wycieczek drogowych. Dunlop dba o to, by asortyment oferowanych opon pasował do wielu modeli.

W bardziej sportowym segmencie rynku, nowa opona Dunlop RoadSmart III SP na przód (120/70ZR17) pasuje do oferowanej już linii opon na tył RoadSmart III SP (180/55ZR17 i 190/55ZR17). Warianty SP wyróżniają się poprawioną stabilnością przy wysokich prędkościach w modelach, które są szczególnie wrażliwe w tym obszarze, a nie posiadają  elementów konstrukcyjnych, pomagających standardowym oponom RoadSmart III poprawiać zwinność większych motocykli turystycznych.

Luca Davide Andreoni, Dunlop Motorcycle Europe Marketing Manager wyjaśnia: „Zasadnicza konstrukcja przedniej opony SP jest taka sama, jak w zwyciężającej w testach, standardowej oponie przedniej RoadSmart III. Natomiast kształt przekroju i profil gumy są zoptymalizowane dla bardziej sportowych motocykli. Konstrukcja ta, pod nazwą Dynamic Front Formula (DFF), precyzyjnie łączy zrównoważone połączenie profilu gumy, przekroju sekcji, właściwości osnowy i procesu produkcyjnego. Przednia opona RoadSmart III SP ma zapewniać właścicielom roadsterów i crossoverów taki sam poziom czułości i reaktywności co opona hypersport. Dzięki RoadSmart III motocykl wydaje się lżejszy, co jest pożądane przy ciężkich motocyklach turystycznych. Jeżeli zależy nam na dynamicznej jeździe, nieco wyższy opór SP – na polecenia kierownicy – daje większe poczucie pewności i kontroli nad motocyklem”.

Aby pomóc motocyklistom wybrać właściwą kombinację opon RoadSmart III, Dunlop opublikował dla każdego modelu dedykowany przewodnik. Dzięki niemu można łatwo dobrać opony w sezonie 2019. Dla niektórych modeli brytyjski producent zaleca zastosowanie wersji standardowej lub SP, zarówno z przodu jak i z tyłu. Dla innych sugerowany jest miks standardowych opon RoadSmart III i SP.

Dunlop jest jednym z wiodących producentów opon klasy high performance, odnoszącym ogromne sukcesy w dziedzinie sportów motorowych. Marka jest partnerem technicznym zespołów Suzuki Endurance Race Team, Honda Racing i GMT94 Yamaha w wyścigach Endurance, zespołów Kawasaki i Team HRC w wyścigach MXGP oraz oficjalnym dostawcą opon dla Mistrzostw Świata FIM w wyścigach klasy Moto2 i Moto3, oraz odnoszącą największe sukcesy marką oponiarską w wyścigach Isle of Man TT. Idąc za nieustającym pragnieniem podnoszenia przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje motocyklistom dynamikę oraz wytrzymałość, jakie daje się uzyskać tylko dzięki najnowszym technologiom oponiarskim. Opony Dunlop montowane są jako standardowe wyposażenie w takich markach, jak Aprilia, Benelli, Harley Davidson, Honda, Husqvarna, Kawasaki, KTM, Moto Guzzi, MV Agusta, Piaggio, Suzuki, Triumph i Yamaha. Więcej informacji na Dunlop można znaleźć na stronie www.dunlop.eu Twiterze @DunlopMoto.oraz na Instagramie @dunlopmotopolska.

Źródło: Biuro Prasowe Goodyear