Dunlop RoadSmart III dostępna jest w dwóch wersjach. Standardowa wymaga mniej siły potrzebnej do kierowania, co jest korzystne przy cięższych motocyklach typu sportowo-turystycznego. Z kolei wersje SP została opracowana z myślą o maszynach bardziej wrażliwych na stabilność.

Każdą z opon przetestowano na motocyklu BMW R1250RS, w rozmiarze 120/70R17 z przodu i 180/55R17 z tyłu, na 35-kilometrowej trasie obejmującej szybkie drogi przelotowe, wąskie pasy i autostrady. Trasę wybrano tak, aby zapewnić odpowiedni przekrój nawierzchni, prędkości i zakrętów charakterystycznych dla podróży, jakie lubią właściciele sportowych motocykli turystycznych.

Eksperci RiDE sklasyfikowali ogumienie w oparciu o następujące kryteria: prowadzenie, reaktywność, komfort jazdy oraz poziom pewności siebie podczas podróży. RoadSmart III znalazła się w pierwszej dwójce w każdej z tych kategorii, udowadniając swoje wszechstronne osiągi. Badacze magazynu stwierdzili: „Opony Dunlop świetnie się sprawdzają i są bardzo dobre pod każdym względem”.

W przypadku cięższych motocykli sportowo-turystycznych kluczowym czynnikiem jest stabilność. Doświadczony tester Bruce Dunn przyznał RoadSmart III wynik 10/10 stwierdzając: „W porównaniu z oryginalnym ogumieniem, które było dość stabilne, opony Dunlop są jeszcze lepsze w każdym zakresie prędkości”. Chwalił również poziom pewności jazdy: „Zawsze dają poczucie zapasu przyczepności, co przekłada się na doskonałe wyczucie podczas trasy”.

Mocniejsze na dłużej

Opony Dunlop RoadSmart III cieszą się uznaniem ekspertów w wielu krajach. Oprócz rekomendacji RiDE, wysoką ocenę produktom Dunlop wystawił też niemiecki MOTORRAD TEST CENTER, który potwierdził, że przednia opona osiąga niesamowity potencjał przebiegu – o 82% większy niż średnia najważniejszych konkurentów, wynik otrzymano podczas testu w 2016 roku.

Dwa lata później rezultat ten potwierdzono zwycięstwem w teście porównawczym opon, przeprowadzonym przez ten sam magazyn, w którym zwrócono również uwagę na trwałość ogumienia podczas testu drogowego na 4000 km. Wyniki badania podkreśliły filozofię Dunlop "Mocniejsza na dłużej", którą kierowali się inżynierowie marki przy rozwijaniu produktów.

Badacze RiDE także zwrócili uwagę na potencjalny przebieg opon Dunlop. Test wykazał, że bieżnik RoadSmart III ma głębokość użytkową 5,96 mm, co stanowi 12% więcej niż u jednego z głównych konkurentów.

Dmitri Talboom, manager ds. opon motocyklowych Dunlop w Europie, powiedział – Dunlop zaprojektował opony RoadSmart III, aby sprostać wymaganiom motocyklistów, którzy oczekują budzącego zaufanie połączenia sportowego prowadzenia, mocnej przyczepności oraz długiego przebiegu. Cieszymy się, że test RiDE potwierdził wyniki poprzednich prób.

Źródło: Dunlop