Badacze Scooter & Sport testowali ogumienie pięciu marek na skuterze Honda Forza 300 (rozmiary: 120/70-15 z przodu i 140/70-14 z tyłu). Podczas testu zwracali szczególną uwagę na przyczepność oraz prowadzenia na suchej oraz mokrej nawierzchni.

Redakcyjni eksperci byli pod wrażeniem przyczepności ScootSmart: „Opona trzyma się bezpiecznie nawet na nierównościach i w pełnym pochyleniu. Hamowanie jest bardzo stabilne. Ponadto fantastycznie zachowuje się na mokrym asfalcie, nie przyprawiając motocyklisty o szybsze bicie serca”.

Chwalono również reaktywność tego modelu. „Wjeżdżając w zakręt daje wrażenie lekkości. Niezależnie od tego czy jedziemy w korku, czy ścigamy się, kierowanie wymaga tej samej siły. To bardzo miłe, gdy opona zachowuje się tak przewidywalnie”.

Skuter pozwala przyjemnie poruszać się po mieście, ale wielu użytkowników poszukuje też komfortu. Eksperci zauważyli, że Dunlop ScootSmart doskonale radzi sobie również w tym aspekcie. We wnioskach stwierdzili: „ScootSmart okazała się wyraźnym faworytem. Ułatwiała szybką jazdę, nie powodując żadnych niedogodności przy prędkościach podróżnych”.

Dmitri Talboom, Product Manager Dunlop Motorcycle Europe, powiedział – Projektując ScootSmart wykorzystaliśmy swoją wiedzę w zakresie osiągów motocykli klasy Sport Touring na rynku skuterów klasy premium. Mieszanka z krzemionką zapewnia skuterom dłuższe przebiegi oraz lepsze osiągi na mokrej, suchej oraz zimnej nawierzchni. Wzór bieżnika wywodzi się z, wielokrotnie nagradzanej w testach, gamy opon Dunlop RoadSmart i wprowadza technologię "dużych motocykli" na rynek opon do skuterów.

Dunlop ScootSmart jest dostępna w ponad 50 rozmiarach.

Źródło: Dunlop