Zmieniają się wymagania motocyklistów

Sprzedaż maszyn do jazdy po drodze i w terenie, takich jak BMW GS, Honda Africa Twin, Suzuki V-Strom i Triumph Tiger, rośnie szybciej niż cały rynek. Ich właściciele oczekują od pojazdów i opon większej wszechstronności.

W ciągu ostatniej dekady byliśmy świadkami zmian na rynku. Kiedyś gwiazdami wykresów sprzedaży były motocykle sportowe, teraz wzrosty generują głównie maszyny do jazdy terenowej. Użytkowników przyciąga wysoka pozycja podczas jazdy i zdolność pokonywania długich dystansów, ale także możliwość przeżycia przygody w terenie. Po określeniu tych potrzeb, postawiliśmy przed naszym zespołem badawczo-rozwojowym trudne wyzwanie – powiedział Luca Davide Andreoni, Marketing Manager Dunlop Motorcycle w Europie.

Ambitne cele: przebieg dłuższy nawet o 15%

Badania potwierdziły również, że Trailmax Meridian musi wykazywać się większą wszechstronnością, aby pokonać tak różnorodne wyzwania jak przygody off-road i długie wycieczki po Europie. Dodatkowo powinna wykorzystywać moc i osiągi najnowszych motocykli klasy high-end.

Dunlop jest szczególnie dumny z wydłużenia przebiegów podczas dynamicznej jazdy. W przypadku tylnej opony Trailmax Meridian, testy wykazały wzrost przebiegu o 6% w jeździe po linii prostej – w porównaniu z oponami konkurencji o najlepszych parametrach – i o ponad 15% przy kącie nachylenia 40 stopni.

Badania pokazały nam, że tego właśnie potrzebują motocykliści. Oczekują wytrzymałości podczas długich dojazdów do pracy i przejażdżek turystycznych oraz możliwości zachowania wysokich osiągów na krętych drogach, podczas wypoczynku w górach lub weekendowych wypraw na wieś – wyjaśnił Dmitri Talboom, Product Manager.

Jeszcze większą korzyść osiągnięto w zakresie przebiegów przedniej opony. Przy okazji udało się zsynchronizować przewidywany czas wymiany obu opon. Oznacza to, że teraz potrzebna będzie tylko jedna wizyta u dealera, zamiast oddzielnych terminów na wymianę przedniej i tylnej opony.

Trwała przyczepność – na mokrym i suchym

Wzór bieżnika Trailmax Meridian nie tylko wygląda spektakularnie, ale jest celowy i bardzo skuteczny. Został zaprojektowany tak, aby usuwać wodę z dużą prędkością, ale przy zachowaniu wysokiego poziomu przyczepności na suchej nawierzchni. Jest to możliwe dzięki technologii Dunlop MultiTread. Obejmuje ona mieszankę Hi-Silica, która zapewnia przyczepność na mokrej nawierzchni i sprawia, że opona jest bardziej elastyczna w niższych temperaturach. W połączeniu z osnową Rayon Ply Casing daje to podwójną wartość w postaci zwiększonych przebiegów i znacznie szybszego czasu nagrzewania. Jest to korzystne dla kierowców, którzy coraz częściej jeżdżą motocyklami turystycznymi przez cały rok. Tylna opona jest również zróżnicowana pod względem składu: w środkowej części znalazła się nowa mieszanka i sięga ona aż pod mieszankę barku. Dzięki temu zwiększa się ogólna sztywność tylnej opony, co zapewnia sportowe prowadzenie i zwiększoną trakcję podczas przyspieszania.

Zarówno przednie, jak i tylne ogumienie posiada dwuwarstwową wersję osnowy Rayon-Ply, która w połączeniu z bezszwowym opasaniem (JLB) zapewnia pewne prowadzenie. – Wiele motocykli turystycznych ma moc, która plasuje je w lidze hypersportowej. Użytkownicy oczekują, że opona skompensuje względnie dużą masę maszyny, aby mogli cieszyć się zwinnym i dynamicznym prowadzeniem. Połączenie technologii w Trailmax Meridian pozwala to osiągnąć – dodał Dmitri.

Jazda terenowa w standardzie

Motocykl turystyczny musi umożliwiać również jazdę w terenie. W testach własnych Dunlopa opona Trailmax Meridian, z charakterystycznym wzorem bieżnika w kształcie pazurów, wykazała lepszą trakcję na miękkim, błotnistym terenie w porównaniu z trzema najbliższymi konkurentami i aktualną oponą TrailSmart MAX. W głębokim błocie lub żwirze osiągi były na tym samym poziomie co zwycięzcy testu TrailSmart MAX. Potwierdza to, że koncentracja Dunlopa na wyjątkowych osiągach i prowadzeniu nie zaszkodziła parametrom terenowym.

Szeroki zakres zastosowań

Opona Trailmax Meridian jest dostępna w czterech rozmiarach na przód i trzech na tył, aby objąć szeroki zakres modeli, w tym BMW GS, Honda Africa Twin i Crosstourer, KTM Adventure, Suzuki V-Strom, Triumph Tiger oraz Yamaha Tenere i Super Tenere.

Źródło: Dunlop