Deutsch Version english version

Naprawy mechaniczne

Stykowy układ zapłonowy

Stykowy układ zapłonowy – system na pozór prosty, lecz wciąż mogący stanowić nie lada wyzwanie dla wielu warsztatów motocyklowych, które nie miały styczności z motocyklami z lat 70. lub 80. ubiegłego wieku. Budowa takiego układu nie jest zbyt skomplikowana, ale podczas obsługi lub diagnostyki należy uwzględnić kilka aspektów mających bezpośredni wpływ na działanie zapłonu w motocyklu. Jednym z istotnych czynników – obok stanu podzespołów układu zapłonowego – jest kondycja samego silnika.

więcej »
Dobieramy klocki hamulcowe

Oferta w zakresie rodzajów klocków hamulcowych jest ogromna. Aby wybrać odpowiednie, warto wziąć pod uwagę rodzaj motocykla oraz warunki użytkowania, jak i styl jazdy. 

więcej »
Nowe normy, nowe wymagania

Producenci motocykli stanęli niedawno przed takimi samymi wyzwaniami, jakie zostały narzucone na producentów samochodów. Chodzi o normy czystości spalin, które wymusiły zmiany między innymi w układzie zasilania.

więcej »
Z luzem

Regulacja zaworów to czynność, którą należy wykonywać w większości motocykli. Tylko nieliczne modele posiadają hydrauliczną regulację zaworów, która zazwyczaj występuje w silnikach wolnoobrotowych.

więcej »
Gdy sprzęgło nie ciągnie

W motocyklach najczęściej są stosowane mokre wielotarczowe sprzęgła cierne, które charakteryzuje dobra przewodność cieplna materiału ciernego, elastyczność przenoszonego momentu obrotowego wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy skrzyni biegów oraz nieduże wymiary.

więcej »
Rama

Oglądanie motocykli na wyścigach jest frajdą nie tylko dla zawziętych kibiców. Nawet dla laika obserwującego rozpędzony motocykl, jego kształty i kierowcę, który niejako zlewa się z maszyną, widok ten jest czymś niesamowitym. Prażące słońce, rozgrzany asfalt i zapach palonej benzyny każdego mogą przyprawić o dreszcze. Warto prześledzić krok po kroku, jak wygląda proces konstrukcji motocykla wyścigowego.

więcej »